Otsing

Rubriigid

Johannes Must
Johannes Must
Autor: Erakogu

Mitmendat põlvkonda õpetaja Vaadatud 4282 korda

- Personaalia

Esimest aastat õpetajaametit pidav Johannes Must alustas oma teekonda matemaatika- õpetajana Elva Gümnaasiumis. Õpetaja Johannes rääkis oma esmamuljest ning miks ta just sellise ameti valis.

 

Kust te pärit olete?

Jänedalt, mis asub Lääne-Virumaa, Järvamaa ja Harjumaa ristis. Seal olen ma elanud nii kaua, kui mu tudengi elu algas. Põhikooli läbisin elukohas ja gümnaasiumi Tapal.
 

Miks oli soov saada matemaatika õpetajaks?
Loomulik tõmme õpetamise poole oli juba sees varakult arvestades, et minu ema ja tema isa on samuti õpetaja ametit pidanud. Minu perest on õpetaja veel minust aasta vanem õde. Gümnaasiumi lõpetades ei olnud mul väga head ettekujutust enda tulevikust, seega ma valisin ülikoolis õppekava, milles ma olin kindel, et tuleb tulevikus kasuks: matemaatika. Peale bakalaureusekraadi omandamist ma sain aru, et puhas matemaatika (teaduslik ja akadeemiline matemaatika) ei ole minu jaoks ja otsustasin valida kindla, vaheldusrikka ja võib ka öelda, et õilsa õpetajaameti.

Milline on teie hariduskäik?
1999 - 2008 Jäneda Põhikool
2008 - 2011 Tapa Gümnaasium
2011 - 2017 Tartu Ülikool
 

Mis tõi teid Elva Gümnaasiumisse?
Tarmo Posti kutse. Mul oli juba alguses plaan valida gümnaasium, mis asub väljaspool Tartut.
 

Millised on esmamuljed õpetaja tööst?
Head, kool tuli mulle vastu, andes mulle väiksema koormuse ja ühesugused kooliastmed. Õpilastega on hea läbisaamine olenemata asjaolust, et ka mina õpin koos nendega. Õpetamine võiks olla sujuvam ja struktureeritum, aga koostöös õpilastega saame ikkagi tarvilikud teemad selgeks.
 

Mis teile oma töö juures kõige rohkem meeldib?
Vaheldusrikkus ja pidevalt väljakutsete ületamine, edukalt või mitte. Õpilastega suhtlemine ja  pidev leiutamine, kuidas teemadele läheneda, teeb iga päeva erinevaks.
 

Milline on teie meeldejäävaim seik enda kooliajast?
Õpetajate seminaris oli tihti peale vaja meenutada oma kooliaegseid õpetajaid, et nende tegudest ja vigadest õppida. Selliste ülesannete peale olen ma hakanud meenutama oma põhikooli ja gümnaasiumi aega teisiti ning seeläbi ka nende tähtsus muutunud. Tihti tulevadki ette olukorrad, kus mina olen, kas kuidagi eksinud või endale tähelepanu tõmmanud ja kuidas on õpetaja selle peale reageerinud. Läbi selliste harjutuste ma olen endale sisendanud oma lemmik õpetajate head omadused ja välja juurinud teiste õpetajate halvad omadused. See läbi on need meeldejäävad seigad justkui taandunud emotsioonideks ning analüüsitavateks olukordadeks.
 

Millega tegelete vabal ajal?
Põhiliselt rahvatantsuga, mis puudutab füüsilist tegevust aga, et seda liiga palju ei oleks, ka arvutimängudega.

Mis teid elus motiveerib?
Ühtset elufilosoofiat ei ole mul veel moodustunud, pigem käitun nii, kuidas oleks võimalik teisi inimesi võimalikult positiivselt mõjutada. Teiste inimestega suheldes tuleb aru saada ka nende vaatepunktist ning võimalikest põhjustest, miks nõnda käitutakse ehk empaatiline tuleb olla. Motivatsiooniks on enesetäiendus.
 

Millised on tulevikuplaanid?
Plaanid praegu on vähemalt 5 õppeaastat õpetada Elvas. Kaugemale ei ole veel olnud vajadust mõelda.

Intervjueerisid  12 KO õpilased Keity Salu ja Anette Laumets