Kogupäevakooli kogemused Tallinna koolides
26. märts 2019Vaadatud 545 korda


Autor: Ele Vool

Veebruari vaheajast on juba mitu nädalat möödas, kuid aeg ei ole kustutanud teadmisi, mida käisid saamas 27. veebruaril Tartu maantee koolimaja õpetajad Tallinna Pelgulinna ja Südalinna koolides kogupäevakooli toimimise kohta.

Tallinnas haridusamet algatas 2017. aasta sügisel projekti, mille raames kutsuti koole üles katsetama kogupäevakooli põhimõtet. Projektiga liitus kaheksa kooli, kelle hulgas olid ja on nüüd juba teist õppeaastat ka meie poolt külastatud koolid.

Südalinna Kooli deferineerib kogupäevakooli kui “võimalikult paindlik koolipäevakorraldus, kus formaalne ja mitteformaalne õppimine on integreeritud üheks tervikuks”. Selles koolis saavad kogupäevakoolist osa võtta kõik 1.-9. klassi õpilased,  kes ei lähe kohe peale tundide lõppu koju või kelle koolipäev ei alga kell 8.00. Nad on püüdnud lõimida ainetunde aktiivsete vahetundidega ja annavad noorematele õpilastele võimaluse viibida iga ilmaga vähemalt kaks (a’ 30 min) ning vanematel õpilastel vähemalt ühe korra õues ühe koolipäeva jooksul. Õhtused tegevused on kogupäevakoolis planeeritud kuni kella 17.00-ni ja hõlmavad nii vaba aega, mängimist, koduste ülesannete tegemist kui ka söömist.

Pelgulinna koolis alustab kogupäevakool peale tundide lõppu. Ruumipuuduse tõttu pakutakse kogupäevakooli hetkel vaid 1. klasside õpilastele. Kogupäevakooli ajal pakutakse õpilastele erinevaid huviringe (robootika, meisterdamine, lugemispesa jne), kus tegevuste paremaks organiseerimiseks on lapsed jagatud väiksemateks gruppideks. Kogupäevakooli päevakava algab Pelgulinnas õpitunniga, millele järgneb huvitegevus (kool pakub 14 huviringi). Kogupäevakool lõpeb kohustusliku õuetegevustega, mis panevad kell 16.30 päevale punkti.  Selles koolis on kogupäevakool lapsele paindlik, sest ta võib valida vaid päevakava järgsete esimeste tegevuste hulgast kuni söömiseni (kui toimuvad huviringid) või  ühineda sellega vaid konkreetsetel päevadel.

Kogupäevakooli põhimõtteid plaanib ka Elva Gümnaasium järgmisel õppeaastal rakendada ja pakkuda  õpilastele ainetundidele lisaks enam vaheldusrikkaid huvitegevusi.

 



Autor: Ele Vool



Autor: Tarmo Post