Uudised

Õpetajatöö pakub rahulolu Vaadatud 4936 korda

23. jaanuar 2017

Viis aastat Elva gümnaasiumis inglise keele õpetajana töötanud Mari Talvik on ka Erasmus+ programmi rahvusvahelise õpetajate koostööprojekti “1,2,3 - mängi ja õpi koos minuga” eestvedaja.

Milvi Kapaun, Elva Postipoiss 21. jaanuar 2017

Kuidas alustasite selle projektiga Elva koolis?

Sain soovituse õpetaja Krista Ummikult, kes on ise väga aktiivne projektide läbiviimisel. Kuna see projekt oli suunatud just noorematele õpilastele, siis ta arvas, et algkoolimaja kontingendile on see sobiv. Elva kool osaleb projektis aastatel 2015-2017 ja sellel aastal see lõpeb. Projektis osalevad Eesti, Bulgaaria, Itaalia, Kreeka, Türgi ja Poola õpilased vanuses 9-11.

Missuguseid tegevusi ja kohtumisi on projekt Elva õpilastele pakkunud?

Suhtlemine projektis “1,2,3 - mängi ja õpi koos minuga” käib omavahel enamjaolt veebipõhiselt. Õpetame üksteisele oma maa mänge, jagame mängulise õpetamise meetodeid ja kogemusi. Edasi tuleb juurde juba programmeerimine ja robootika eakohasel tasemel. Aeg-ajalt saame osalevate riikide koolide inimestega omavahel kokku, esimene kohtumine oli 2015. aasta novembris Türgis. Koolimaja oli seal väike, meenutas lasteaeda. Lapsed ja õpetajad olid väga sõbralikud, igasugune üleolevus üksteise suhtes puudus täiesti. Koolinädal algab ja lõpeb seal koolipere rivistusega, kus heisatakse Türgi lipp, räägitakse riigipeast ja üldistest asjadest.

Eelmisel aastal käisin Elva kooli õpilastega Bulgaarias ja Itaalias. Välismaale saan kaasa võtta neli õpilast ja valiku tegemine pole kerge, sest kõik ju tahaksid. Kaasa saavad hakkajad, head suhtlejad ja kohusetundlikud lapsed, valikul on abiks kolleegid ja kooli juhtkond. Õpilased elavad peredes. Päeval on tegevused koos teiste lastega, päeva õhtupoolse osa sisustavad pered. Päevad läbi on väga intensiivne tegevus ja lapsed lõpuks küllalt väsinud, kuid õnnelikud. Mõte on selles, et lapsed saaksid audentse kultuurikogemuse. Mullu sügisel oli võõrustajaks Elva kool. Sellel aastal on meil ees veel kaks reisi – aprillis Kreekasse ja juuni alguses Poolasse, kus on ka projekti lõpetamine.

Mida see projekt teile andis?

Kogemusi organisatoorses töös, mida kõrgelt hindan. Boonuseks on ka kultuuriline areng. Heameel oli pakkuda välismaa koolide külastamise võimalust ka kolleegidele.

Sain kogeda lapsevanemate heasüdamlikkust ja vastutulelikkust. Kui sügisel külalised Elvas olid, siis meie lapsevanemad hoolitsesid nende eest nagu oma laste eest.

Kui programm nüüd läbi saab, siis missugused mõtted selles osas edaspidiseks on?

Eks see projektiga tegelemine oli kohati päris väsitav ja mõtlesin, et võiks võtta selles osas väikese vaheaja. Koguda energiat ja ideid. Aga ma ei välista ka seda, et kui midagi huvitavat silmapiirile kerkib, siis sellest kinni haaran.

Teil on huvitav hariduslugu – olete õppinud Tais ja Inglismaal. Kuidas õpetaja kutseni jõudsite?

Pärast Reiniku kooli 9. klassi lõpetamist õnnestus läbi konkursi saada Haridus- ja Teadusministeeriumi stipendiaadina õppima Tai rahvusvahelisse erakooli The Regent`s School. Lõpetasin seal 2006. aastal keskkooli ja astusin Liverpooli Ülikooli rahvusvahelise ärinduse erialale. See tundus mulle põneva elualana. Mulle meeldis selles väga matemaatiline osa, statistika ja analüüsid. Mis mulle Inglismaa elust külge jäi, on piimaga tee joomine, mida naudin tänaseni. Õpingud jätkusid 2009. aastal Tartu Ülikoolis suulise tõlke erialal. Teen tõlketöid oma põhitöö kõrval tänaseni. Ühel korral olen teinud ka sünkroontõlget ühel ärikonverentsil, kus sain kasutada oma ärialaseid teadmisi ja keeleoskust korraga, mis oli väga põnev kogemus. Ühel hetkel tuli minu huviorbiiti aga Noored Kooli programm ja kuna õpetajaks saamise soov oli minus vaikselt tiksunud juba algklassidest alates, otsustasin proovida. Esimene töökoht oli Tapa koolis inglise keele õpetajana, aga töökoormus jäi seal väikeseks ja otsustasin Tartumaale tagasi tulla.

Kuidas Elva koolis õpetajatöö algas?

Leidsin ajalehest tööpakkumise ja see tundus huvitav. Elva on mulle alati meeldinud, lapsepõlves sai siin suviti palju käidud ja sellest ajast on väga ilusad mälestused. Kui siia nüüd taas tulin, oli kohe selline tunne, et see on õige koht minu jaoks.

Mind võeti siin väga soojalt vastu, õhkkond koolis on sõbralik ja toetav. Lisaks inglise keele õpetamisele sain poole õppeaasta peal endale ka neljanda klassi õpilased ja esimene klassijuhatajakogemus oli südantsoojendav. Praegu olen 5.a klassijuhataja ja ütlen uhkustundega, et mul on kakskümmend kaks väga tubli ja õpihimulist last.

Kuidas puhkate ja missugused on teie hobid?

Mulle meeldib väga joonistada. Olen tegelenud laulmisega ja mänginud puhkpilliorkestris klarnetit. Meeldib klassikaline muusika. Teen natuke sporti ka, osalen rahvaspordiüritustel jooksuradadel ja rulluiskudel ning käin jõusaalis. Väga hea puhkus on üks tore matk koos sõpradega. Lemmikkohaks on raba.

Missugused mõtted on elus edaspidiseks?

Eelmise aasta kevadel sain kolleegidelt ja õpilastelt aasta innovaatori nimetuse ja see on minu elu tähtsaim tunnustus. Soovin jätkata oma tööd samas vaimus, et olla tunnustust väärt mitte ainult kord, vaid ka edaspidi. Olen õnnelik ja rahul, et olen õpetaja ja just Elvas. Eraelus võiks vaikselt juba pere loomisele mõelda. Mul on praegu küll kakskümmend kaks toredat last, aga tahaks ikka päris oma lapsi ka.

Inglise keele õpetamine algab Elva koolis juba esimesest klassist läbi laulude mängude. Õpetaja Mari Talviku kogemustepagas saab läbi rahvusvahelise programmi tõhusat täiendust.

Foto: Milvi Kapaun