Uudised

Nutiseadmega seiklema Vaadatud 673 korda

26. oktoober 2015

15. oktoobri õhtupoolikul võis Arbi ja Verevi järve piirkonnas näha liikumas 5-6 liikmelisi noortegruppe, kellel kaelas helendav ekraan. Aeg ajalt nad peatusid, tegid pilti või üritasid lahendada mõnda muud ülesannet. Nimelt toimus Elva Gümnaasiumi 4.-6.klasside seiklusõhtu.

 

Esimesel seiklusõhtul tuli õpilastel koguda virtuaalseid käibisid. Jah, just nimelt virtuaalseid. Selleks sai iga tiim endale abimehe- tahvelarvuti. Osalejatel oli nutiseadmes ees piirkonna kaart, millele oli märgitud 25 erineva väärtusega asukohta. Käbide noppimiseks tuli tahvliga liikuda asukohale võimalikult lähedale ning vastata seal küsimusele või sooritada ülesanne.  Küsimused ilmusid automaatselt ekraanile kui tiimid olid  leidnud õige koha maastikul. Vastates küsimustee õigesti, olidki võistkondaldel käbid korvis. Ürituse eesmärgiks oli kujundada noortes  liikumisharjumisi, suurendada omavahelist suhtlust (võistkonnad moodustati kohapeal ja igasse tiimi sattusid erinevate klasside õpilased), anda võimalus osalejatele arendada oma meeskonnatööoskusi ning rakendada oma teadmisi. Mis kõige olulisem, teha seda noori kõnetavas vormis - nutivahendiga. Antud ettevõtmine lükkas hoo sisse 4.-6. klasside seiklusõhtu sarjale (kokku toimub neid õpppeaasta jooksul neljal korral). Õpilasi, kellel õnnestub osaleda kõigil seiklusõhtutel, ootab eest aktiivne üllatus õppeaasta lõpus.

 

Osalejate käest tagasisidet küsides (osales 11 võistkonda, kokku 55 õpilast) ei leidunud kedagi, kellel pärast 4-5km pikkust teekonda oleks silmis sära kanunud - emotsioonid olid siirad . Isegi võistkond, kellel otseteed minnes jalad põlvini mudaseks said, rääkisid sellest õhinaga ega paistnud hoolivat määrdunud riietest. Ürituse positiivne järelkaja kandus ka järgmisesse koolipäeva.

 

 

2014.aasta augustis kinnitati riiklike õppekavade muudatused, kus muuhulgas lisandus  üldpädevuste hulka digipädevus. Selle eraldiseisev määratlemine ei toonud koolile ega õpeajatele kaasa põhimõttelisi muudatusi, sest IKT oskuste arendamine ning vahendite kasutamine on saanud õppetöö oluliseks osaks. Aina enam haridusasutusi kasutavad oma igapäevategevuses nutiseadmete pakutavaid võimalusi erinevate keskkondade näol. Antud maastik on mitmekseine ning põnevust ja õppimismomenti jagub nii õpilasele kui õpetajale. Nutivahendid on saanud meie elu enesestmõistetavaks osaks, kohati ebaproportsionaalselt suureks ning naiivne oleks arvata, et see lähiajal muutuks.. Selleks, et olukorrast võitjana väljuda, võiksime näha selles hoopis võimalust, mille saab enda kasuks tööle panna. Nutiseadmeid tuleb kasutada nutikalt.

 

Arendus- ja noorsootöö juht  Tiina Lauri

Pildi autor: Pille Rebane