Uudised

Elva Gümnaasiumi kodanikukaitse õppesuuna õpilased käisid Brüsselis Vaadatud 7006 korda

31. juuli 2015

Elva Gümnaasiumi kodanikukaitse õppesuuna õpilased said võimaluse reisida Brüsselisse ning kohtuda meie esindustega Euroopa Parlamendis, Eesti Saatkonnas ja NATO peakorteris.

See reis korraldati koostöös Elva Linnavalitsuse ja Brüsselis olevate Eesti esindajatega. Reisi käigus said õpilased juurde hulgaliselt teadmisi ja tutvusid Brüsseli linnaga. Reis algas kell 2 öösel bussisõiduga Elvast Tallinna lennujaama, kust edasi sõitsime kohe Brüsselisse.

Foto: Merilin Punder

Brüsselisse jõudes kohtusime lennujaamas Euroopa Parlamendi saadiku nõuniku Henri Kaseloga ning suundusime hotell “Madeleine” poole, mis asub Brüsseli raekoja platsi lähedal.

Teel hotelli tutvustati ka tähtsamaid objekte linnas millest möödusime, nende hulka kuulusid ka Atoomium ja kuningapalee. Euroopa Parlamendis räägiti meile põhjalikult asjade käigust ja ametnike jagunemisest vastavalt poliitilistele vaadetele. Õhtuks oli ka planeeritud õhtusöök restoranis EP liikme Marju Lauristini kutsel.

WATERLOO LAHINGUPAIK

Järgmisel päeval suundusime hommikul Waterloo lahingupaika, kus asus ka selle teemaline muuseum, mis oli tohutult põnev. Muuseumis jutustasid meile Waterloo lahingust Henri Kaselo ja meie ajalooõpetaja Revo Lastik.

Muuseumist suundusime kõrval asuva monumendi juurde, kust avanes hämmastav vaade kunagisele lahingupaigale. Kauguses paistsid suured telgid ja tribüünid lahingu 200-nda aastapäeva tähistamiseks lahingu taasetendamisega.

TUTVUMINE NATO PEAKORTERIGA

Tagasi sõites külastasime NATO peakorterit. Sisenemisel konfiskeeriti külastamise ajaks kõik telefonid ja kaamerad. Meile räägiti NATO-st, selle tegemistest ning kuidas see toimib.

Kõikidele küsimustele vastused saanud suundusime Eesti esindusse EL-i juures, kus räägiti sealsetest tegevustest ja sündmustest.

Peale Eesti esinduse külastamist oli meil vaba aeg kuni järgmise päevani, mida kasutasime muuseumide ja vaatamisväärsuste külastamiseks.

Viimasel päeval külastasime hiiglaslikku Belgia sõjamuuseumi, kus kõige uudistamiseks ja vaatamiseks kulus tunde.

Seejärel kogunesime veel viimast korda Euroopa Parlamendi hoone ees, kus kohtusime viimaks eurosaadik Marju Lauristiniga, kes kirjeldas meile oma tööd ja selle senist käiku. Peale paari tundi vaba aega jõudiski kätte see kurb hetk, kui pidime lahkuma.