Klassilood 2018/2019

6.a ja 6. v 30. aprilli projektipäeval "Kust tuleb prügi ja kuhu kaob raha"

Pärast ülesannete lahendamist asus 6.a ja 6.v prügi korjama jaani, pargi ja Nooruse tänavaga piirnevasse metsatukka. Klass jagunes kolmeks rühmaks, iga rühm sai Elva linna kaardi, prügikotid prügi jaoks ja pliiatsi ning paberi, et korjatud-leitud prügi üles märkida. Eelnev ülesannete lahendamine pani mõtlema, kust tuleb prügi, mida prügiga teha, kuidas ja miks sorteerime ja mida teha, et prügi vähem tekiks. Poolteist tundi metsa all läks kiiresti ja prügikotid täitusid.  Tegime kokkuvõtte ja oli asjalik päev.

Meeskonnatöö

Autor: Eve Vaigu

2.b Tartupäev

Meil oli reedel, 17. mail üks väga väga tore päev! Ja kõik klappis nii suurepäraselt. Isegi ilm!

Kõigepealt sõitsime ühistranspordiga Tartu Bussijaama. Sealt edasi hakkasime minema Botaanikaaia poole. Käisime vaatamas Lydia Koidula ja papa-Jannseni skulptuure, Kalevipoeg sai ka üle kaetud . Botaanikaaias külastasime kasvuhooneid. Nägime kilpkonnabeebisid ja suuri suhtlemisvalmis kilpkonni. Papagoisid, valget tuvi. Raagritsikaid ka! Ja muidugi väga väga põnevaid taimi.  Suuri palmipuid, suurt banaanitaime. Ja palju palju teisi huvitavaid taimi. Lihasööjaid taimi ka. Uhkeid orhideesid, mis polnudki potis, vaid hoopiski rippusid õhujuured ripakil, laest alla.

Sõitsime kiiresti liikuva liftiga 3. korruse kasvuhoonetesse. Nägime väga põnevaid kaktusi ja teisi teravaotsaliste lehtedega taimi. Olime troopilises vihmametsas. Tundsime, kui niiske ja palav seal on. No ja muidugi panime end proovile mööda keerdtreppi alla tulekul. Et kui vaatad maha, siis näed all laiuvat "kuristikku". Hirmu- ja põnevusjudinate saatel laskusid kõik lapsed treppi mööda 1. korrusele.
Rohkemaks meil enam botaanikaaias aega ei jagunudki. Tuli hakata tagasi Tasku-keskuse poole minama. Ees ootas kino ühiskülastus.

Kinos juba oodati. Meie jaoks olid kinosaali uksed avali, et saaksime oma ostetud kino-lisanditega - suuuurte pop-corni tuutude ja joogitopsidega saali minna. Ja mõne aja pärast algavat filmi vaadata. Olime valinud vaatamiseks animafilmi "Suur seiklus". Saal oli justkui vaid meie päralt. Vaid kaks ema oma lastega olid veel peale meie saalis.

Film vaadatud, saigi mootorlaev Alfa peale minna. Alfa ootas meid Turuhoone kai ääres. Nii tore Emajõe-reis oli! Nosisime oma lõunaleibu ja nautisime ilusat sooja ilma. Nägime palju põnevat, mida saab vaid jõelt näha. Kuulasime ööbikute kontserti. Ostsime peaaegu et laeva Limpa-jäätise tagavaradest lagedaks. Saime kapteni kõrval seista ja jälgida, kuidas laeva juhitakse, küsida palju küsimusi. Lugesime kõik sillad kokku, mille alt läbi sõitsime. Tegime laevalt mahamineku eel kõikse mehest, kes pardal, pilti ka.

No ja siis hakkasime suhteliselt kiires tempos raudteejaama minema. Teel nautisime TÜ raamatukoguesist purskkaevu. Katsusime vett, ja nautisime oma vahvat seltskonda. Oli päris pingutav, kuid kohale me jõudsime ja lausa 15 minutit varem. Jahtusime ja puhkasime pisut raudteejaama ooteruumis. Istusime, jõime vett ja puhkasime. Seejärel perroonile. Viis minutit ootamist ja juba meie "porgand" saabuski. Mahutasime end kenasti vagunis istuma ning teekond Elvasse saigi alata.

Mis me siis kokkuvõtteks otsustasime - JAA! Tuleme kindlasti Alfaga sõitma veel! Ja tuleme veel koos Tartusse - Botaanikaaia avamaa osa jäi meil ju üldse vaatamata. Sealhulga Mac Donaldsi pardiperega tutvumata. Et siis tuleme peagi uuesti Tartusse. Ja Toomemäele kindlasti ka. Uurime Kassitoome künkad üle... jne. jne.

Õpetajapoolne hinnang - mul on SUUREPÄRASED õpilased. Ei mingeid probleeme. Kõik teadsid, kuidas käituda sellisel õppekäigul (ja tegelikult üldse õppekäikudel). Õppisime kitsamal linnatänaval liikumist - parem käsi! Inimesed peavad meist mööda mahtuma! Saime kõigega hakkama! Ja meil oli nii tore koos olla!

Aitäh vahvatele lastele ja nende headele vanematele, kes meile on võimaldanud selliseid toredaid retki teha. SUUR AITÄH!

Fotod ja tekst: Külli Korol

4.c klass projektipäeval

30. aprillil ei olnud koolis tavapäraseid tunde, vaid toimus projektipäev "Kust tuleb prügi, kuhu kaob raha?"

Oli erinevaid tegevusi. Päeva alustasime kõik koos koolimaja ees, kus tuli lahendada ühe laulu põhjal tööleht. Seejärel suundusime staadioni metsa, kus kõikidel klassidel tuli läbida rada ning jällegi lahendada erinevaid ülesanded. Sellele järgnes prügi koristamine. Meie klass oli oma piirkonnaks valinud lauluväljaku. Koristamise lõpus valmis klassil rühmatööna ka üks teemakohaline luuletus.

Ära viska prügi maha

ega ka tooli taha,

sest see on loodusele paha.

Prügi, prügi, prügi.

Autor: Heliise Riisaar

Autor: Ilme Mõttus

4.c klass käis Teatri Kodus

16. aprillil käis 4.c klass eesti keele tunni raames Teatri Kodus, kus toimus teatritund "Varjuteatri maailmas".

Kõigepealt pidid lapsed moodustama rühmad. Iga rühmaliige tegi varjunuku. Osavamad tegid ka mitte nukku. Seejärel oli rühmadel ülesanne välja mõelda väikene lavastus, mille kõik pidid kaaslastele ka ette kandma.

Lavastused tulid kõik väga huvitavad ning erinevad. Mitu rühma oli otsustanud teha lavastuse sellel teemal, mis neile on kõige südamelähedasem, nt üks rühm lavastas jalgpalliteemalise etenduse.

Enne koju sõitu said lapsed selga panna põnevad kostüümid, et teha üks naljapilt.

Autor: Ilme Mõttus

2.d Enics Eesti AS

2d klassi õpilased külastasid 5. aprillil elektroonikafirma tehas Enicsit. Seal töötavad meie klassi õpilaste vanemad. Tänu Karolina emale õnnestuski meil see õppekäik. Enne tööruumidesse sisenemist tuli jalanõude talla külge kleepida maandusribad, et maandada staatiline elekter. Selga panime kitlid. Saime teada, et ruumides liiguvad robotid ja seetõttu tuleb olla tähelepanelik, et nende tööd mitte segada. Meile räägiti, et see firma toodab tööstuselektroonikat. Ka meie kooli liftid töötavad seal valmistatud elektrooniliste seadmete abil.  Elva Enics on üks Lõuna-Eesti suurimaid tööandjaid. Suur protsent toodangust viiakse välismaale. Enicsi Elva tehas sai alguse 1992. aastal. Algselt oli see satelliidiseadmete tootja. 2013. aastal külastas firmat president Toomas Hendrik Ilves. 2014. aastal tunnustas Eesti Haridus- ja Teadusministeerium Enics Eesti AS-i aasta koolitussõbralikuma ettevõtte tiitliga. Seda firmat on külastanud ka meie vabariigi praegune president Kersti Kaljulaid. Iga laps sai kaasa kingituseks helkuri ja firma nimelisi komme. Suured, suured tänud Karolina emale. See oli õpetlik külastus meile kõigile.Tekst ja fotod: K.Luik